24 de julio de 2008

Dragon Age

Escric aquest post perquè estic en perill de mort. La meva vida penja d’un fil si no postejo algo ràpid. Els demés celuphysics ja han escrit cosetes i per això m’he espavilat a penjar algo al bloc.

Bé, teòricament això és un bloc de física, d’aquí celuphysics, i es suposa que els blocs van de física o coses relacionades.. ehh no seré jo l’excepció i per tant, dedicaré el meu primer post a parlar de Dragon Age!!

Abans de començar cal fer una petita puntualització sobre l’autor, ja que el post hi estarà lleugerament influenciat, i és que sóc un gran seguidor de la saga de Baldur’s Gate i com dic al post de presentació, de les 2D. Aprofitaré a saludar a Clan DLAN (http://www.clandlan.net/) per les seves fantàstiques guies i forums sobre elBaldur’s que encara estant perfectament actius!!

Dit això, us comentaré les primeres experiències que s’han pogut ensumar en el E-3 sobre aquest joc tant prometedor que des del primer dia asseguraven que seria el sucesor espiritual del Baldur’s.

Dragon Age és un joc creat per BioWare, crec que això ja diu bastant. La companyia canadenca sembla que està especialitzada en jocs de rol, els de més fama: Baldur’s Gate, Neverwinter Nights i ara el nou Mass Effect, del qual ja s’està fent la segona part. A excepció d’aquest últim, tots ells són medievals fantàstics, un gènere molt sovat però que dóna molt de si.

Doncs bé, el que han intentat fer amb Dragon Age és un joc gràficament espectacular i detallista, lògicament amb 3D i en tercera persona. Incomparable amb els seus predecessors de 3D com Neverwinter. Jo, com ja sap tothom, no sóc partidari de les 3D per jocs de rol perquè trobo que treuen detall als gràfics i queden uns mapes amb formes geomètriques tant senzilles que s’hi podrien calcular les seves àrees i voums sense fer servir integrals…XDD. Potser aquí m’he passat no? Però ja sabeu el que vull dir. El cas és que Dragon Age té una millora bona en els gràfics en 3D aconseguint que persones com jo dosdeistes els trobem acceptables.

Però en un joc de rol, els gràfics no són el punt clau. És més important és la llibertat que t’ofereix el joc a l’hora de prendre decisions, la jugabilitat, la personalització i la infinitat de maneres que hauria de tenir el joc per passar-se’l. Per això el Baldur’s és el rei. I en el moment en que Ray Muzyka diu que aquest joc serà el successor del Baldur’s, ens il·lusiona perquè esperem que Dragon Age dugui tot allò que duia la famosa saga del 1998-2001. I de moment sembla que van ben encaminats ja que han incorporat en el joc el sistema de batalles del Baldur’s. És a dir, i això va per a tots aquells incults que no sàpiguen com és el sistema de batalles del Baldur’s, es tracta de poder parar el temps en qualsevol moment per donar les ordres pausadament a tots els personatges d’una manera molt més tàctica i així poder pensar les jugades a partir de la situació en que es troben i les possibilitats de cadaun.

Bé, m’he deixat d’explicar de que anava bàsicament el joc, però ho he fet expressament perquè si algú no sap de que van els jocs tipu medieval-fantàstics ja no crec que s’hagués llegit el post. Aquí us deixo una mica de material perquè vosaltres mateixos us feu una idea de com pinta el nou joc de BioWare que el posen per Abril del 2009..

Per més informació busqueu per meristation o a la pàgina oficial del Dragon Age.


I només falta dir que el temps dirà si realment és el successor del Baldur’s, un joc que després de 7 anys del llançament de l’últim component de la saga, Throne de Bhaal, encara té forums actius i centenars de mods fets per seguidors que saben més coses del joc que els propis programadors..

4 Celuloides han comentado:

Icarus dijo...

JAJAJA... que el 2D es millor, diu...
lo dels detalls... a veure.. amb els gràfics d'avui en dia ja no cal fer servir 2D per tenir bons detalls, a més, amb el 3D hi ha la iluminació dinàmica i totes aquestes coses que afegeixen realisme al entorn gràfic i que no es poden fer servir en un 2D.

El que és segur,es que no es poden quedar estancats en el 2D, i per tant han de fer servir el 3D, encara que en un principi sembli que es faci en detriment dels gràfics... però això era a començaments de segle. ara realment, un joc en 2D seria pitjor, fins i tot en detalls, a un de 3D

josesoyo dijo...

Pues eso, que no hay nada como el 2D, donde este el "Mario land" que se quite el resto de mario's en 3D
XDDDDDDDDD

Ruro dijo...

¡Viva el tetris!

Parraaa dijo...

vivaaa los penees... 8-)